tirsdag 17. januar 2012

Det kreative året er såvidt i gang

 

Det nye året startet med en operasjon på kort varsel. Det er heldigvis ikke så alvorlig som det kan høres ut… Inngrepet gikk fint og jeg er på bedringens vei!? De siste par dagene har det begynt å krible litt i sy-foten.

Tiril skulle i bursdagsselskap til ei som feiret 4årsdag i helgen. Ett av forsettene for året er å lage flere av gavene selv, så det ble kjole på bursdagsbarnet:

Mønster og stoff er fra Stoff & Stil, str 5 år, og Cordfløyel med retro-mønster.

Måtte prøve å få til et action-bilde, men det er jammen ikke enkelt å få en aktiv 4-åring til å posere slik mamma’n vil… ;)

Bursdagsfeiring nr 2 var på søndag, svigerinnen fylte år og måtte jo få noe fint på dagen må skjønne. Jeg har laget noen pynteskjerf/halser i passende stoffer. Bursdags”barnet” fikk ett av de øverste(sort/hvit) og virket veldig fornøyd. Resten havner trolig i epla-butikken eller blir med på messe i april om de ikke er solgt før den tid ;)

Mønster er eget og stoffene er kjøpt på Stoff & Stil.

Før jul fikk jeg en forespørsel om å strikke et par Bella-votter, du vet, slike som Bella har i en av de Twilight-filmene… Jeg begynte like på nyåret her, brukte et par ekstra dager pga den operasjonen. Vottene er overlevert bestiller og alt er i skjønneste orden. Lurer på om jeg skulle hatt et par slike selv også, kanskje?

Oppskriften er oversatt til norsk her, og garnet som er brukt er koksgrå Alfa fra Sandnes Garn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar